.





CASEFILM:



IDÉBESKRIVELSE:

Vi tok tak i skifolkets minner om egne opplevelser. Ved å løfte og gjøre de personlige minnene storslagne - forsterket vi lengselen til vinter og nye opplevelser, samtidig som vi minnet om at GORE-TEX er en viktig del av opplevelsen.

Folk lastet opp foto og beskrivelser av sine sterkeste vinterminner. Illustratører tolket hvert foto og skapte unike tegninger, med trolsk inspirasjon fra Kittelsen og Doré som forsterket det eventyrlige. Håndtegnede illustrasjoner ble trykket på lerret og sendt ut til hver enkelt deltaker. Nettsidene lot folk dele ferdige tegninger i galleriet og lese mer om produktene.

Illustrasjonene fungerte som belønning til kundene som var tidligst ute med å kjøpe GORE-TEX i butikk. I tillegg kjørte vi en åpen konkurranse med skinettstedet friflyt.no som inndriver. Mottakerne fikk et sosialt objekt basert på sine egne opplevelser, som de med glede spredde videre og delte med andre.

Butikkansatte fikk selv fronte kampanjen på hjemmebane, med tegninger av seg selv på nettsiden og i butikkvinduene.

Kampanjen skilte seg ut gjennom personlig tilpasning og et nytt visuelt uttrykk i sportskategorien - hvor partivarer og billige priser rår.

KAMPANJESIDE


HVORDAN FUNGERTE DET:




WEB SPOT:






RESULTATER:

Salg av GORE-TEX holdt seg stabilt høyt, til tross for at sportsbransjen opplevde fallende salg totalt sett.

Totalt antall unike tegninger: 300
Totalt antall film views: 24 762 (ingen media-spend)
Kampanjeside tall:
Antall unike besøkende: 15 138
Gjennomsnittlig besøkstid: 03.28 min
Pageviews: 51 843
PR: Fri Flyt, Sportbransjen.

 

EKSEMPLER PÅ TEGNINGER: